woensdag 11 december 2013

GINKGO BILOBA

          Pas geleden een hele leuke Blog ontdekt met de naam Het Bloeiende Buitenleven.
                                         www.bordercollieinderozentuin.blogspot.nl

                                       Daarop was heel veel te lezen over de Ginkgo.



                                                                      Het blad.



Het lijkt wel een wonderboom, het helpt tegen heel veel ouderdomskwaaltjes, bv geheugenverlies.



 
Ik ben gelijk aan het rapen gegaan en ben ze aan het drogen. In Japan worden de bladeren gebruikt als boekenlegger, het weert Zilvervisjes en Boekenluis, al mijn tuinboeken hebben ondertussen een blad gekregen. Voor veel meer informatie kijk op de Blog van Het Bloeiende Buitenleven.

1 opmerking:

Janneke zei

Leuk dat de tuinboeken bij jou ook voorzien zijn van Ginkgo bladeren. Vooral in mijn oude boeken heb ik Ginkgo bladeren gelegd. Ten eerste staat het leuk, ten tweede helpt het misschien echt. In elk geval denk ik maar zo: Baadt het niet, dan schaadt het niet.
Bedankt voor de leuke opmerkingen over mijn blog.
Hartelijke Groet,
Janneke