maandag 25 januari 2016

GROTE MUIS

Met al die sneeuw en kou kregen we ongewenst bezoek in de schuur en in het kippenhok.



Er was een groot gat geknaagd in de baal hennepstrooisel, we hebben maar vallen gezet.
We doen aan natuurlijke bestrijding en gebruiken geen gif.



In deze val blijven de knagers leven, er zit wel een nadeel aan, ik moet ze dan wegbrengen op de fiets. Niet te dichtbij anders zijn ze  zo terug.



                                                        Hierin blijven ze wel heel, maar dood.



De volgende dag een grote muis in de val



Een bruine rat van meer dan 50 cm.




Even een open plek zoeken waar die door de roofdieren gevonden kan worden.
Alles wordt hier hergebruikt in de tuin.




Een dag later vond ik dit, een halve rat.
Wie zou dit gedaan hebben ?


Deze gecamoufleerde sneeuwkat of !!!



                                                                          Een Buizerd.

9 opmerkingen:

Cin zei

Tja, je komt er niet onderuit hé, dat soort diertjes. We hebben er hier ook een aantal zitten. Zelf vind ik het best wel mooie beesten. Mijn man daarentegen gruwelt er van.

AnneTanne zei

Ratten zijn beestjes waar ik instinctief toch heel erg voor terugdeins... Laat er maar muisjes bij de vleet in de tuin rondlopen, bij het zien van een rat moet ik toch even slikken...

van alles wat in huis en tuin. zei

Gelukkig hebben we hier van dit gespuis geen last! Grrr....

groet Trijnie

Janneke zei

Ha, een rat in een muizenval, een goeie vangst. Ik zet in de kas soms ook muizenvallen als ze bijv. de bolletjes uit de potten graven, maar heb er gelukkig nooit een rat in gehad, dat vind ik van die griezels.

natuurlijk-rijk zei

Ik gruwel van ratten nadat ik er als kind heel onaangenaam mee in aanraking ben gekomen #kindertrauma!

Hetty zei

Wat een beest! Ik wil er niet over denken zo een te vangen met een val. Heel dapper, want je moet hem ook nog uit de klem halen. Ik luister en huiver. groetjes,
Hetty

Zem zei

Toto nu toe laat ik de muizen maar gewoon lopen. Ze plagen hier ook niet meer dan mild.
Maar zo'n grote rat: tjonge...

Woelmuizenier zei

Jaren lang heb ik levendvallen gebruikt. Maar toen een rat een groot gat door de huismuur knaagde en zich onder de sofa tegoed deed aan aan allerlei lekkernijen hield mijn geweten op met knagen.

Anoniem zei

Die heb ik hier nog niet gezien, laat dat maar zo blijven