woensdag 6 januari 2016

WINTER (DOOR HET RAAM)

De winter is hier in het Noorden, we gaan af en toe naar buiten, het is behoorlijk koud door de gure wind. Het is ook erg glad en ik ben gevallen, gelukkig op mijn billen die kunnen wel wat hebben.
Dan maar weer foto's door het raam.


                                                           Er ligt wat sneeuw, niet zoveel.



                                          De tafel heeft een kleedje van ijspegels gekregen.



Er zijn dit jaar weer veel ganzen, Nijlganzen, Rietganzen en Canadese ganzen, ze zitten op het land van de buurman. Het lijkt wel een zwart/wit foto.


De lampionnetjes zijn haast verdwenen.


Vanuit het keukenraam heb ik ook wat foto's gemaakt.




De Houtduiven hadden er zin in om op de foto te staan.




Op de ramen bij de voordeur (oostkant) zit heel veel ijzel .
Voorlopig gaan we niet de weg op met de fiets, we hebben genoeg voorraad in huis om het een paar weken uit te houden.

6 opmerkingen:

van alles wat in huis en tuin. zei

Ijspegels....ik krijg gewoon heimwee! Dat is lang geleden dat ik die gezien heb!
Maar het lijkt me niks allemaal wanneer je niet naar buiten kunt: sneeuw is dan weer wel mooi!
Sterkte daar in het hoge noorden!

groet Trijnie

Zem zei

Jan, ik zat al te wachten op je foto's ;-)
Ga maar zo min mogelijk naar buiten allebei, want wat zijn er een verraderlijke gladde plekjes.
Jij hebt ook al zulke mooie ijzelruiten. Het zal bij jullie kouder zijn dan bij ons in zuid-oost Friesland.
Leuk, dat de mensen zo jaloers zijn op onze winter. Maar dit moet niet té lang duren....

Hetty zei

Het is onvoorstelbaar dat jullie zo in de ijzel zitten. Hier is het helemaal niet koud, maar wel somber. Gelukkig hebben jullie genoeg te eten voor een paar weken; maar gevulde gans... misschien ook lekker! Groetjes,
Hetty

AnneTanne zei

Op mijn werk (zelf woon ik in België) las ik in de krant (Het Eindhovens Dagblad) al over 'de poolcirkel die momenteel door Nederland loopt.
En hier zag ik vandaag de eerste krokussen open komen, en vond ik het eerste knopje in het speenkruid.

Unknown zei

Mooie Foto's! Wat ik doe is raamfolie beplakken op de ramen. ZO krijg ik een beetje dat winter gevoel aangezien het toch niet veel zal sneeuwen in Nederland. Nogmaals, leuke foto's.

Lisanne zei

Ik dacht eerst dat die ijzel een raamsticker was.