dinsdag 31 januari 2017

MOSSEN, KORSTMOSSEN EN ALGEN

Op oude bomen kunnen wel 20 verschillende soorten mossen, korstmossen en algen zitten.
Veel korstmossen houdt niet in dat de lucht zuiverder is geworden, ik dacht van wel, nee dus.
Stikstofminnaars nemen fors toe.





Op de eiken zitten de meeste mossen, de mossen hebben leuke namen zoals Vliegenstrontjesmos, Melig takmos, Groot dooiermos, Schotelkorstmos, Purper geweimos, Boerenkoolmos en Heksenvingermos.





Ze zitten overal op, ik denk als ik lang genoeg buiten blijf staan !!!

















Maria staat al heel lang buiten, ze heeft een mooie groene laag van algen.

6 opmerkingen:

Zem zei

Juist in deze tijd is het zo leuk om een rondje mossen kijken te doen in je eigen tuin.
Je hebt een flink assortiment mossen en korstmossen kunnen fotograferen.
Mooi zijn ze!
Hartelijke groet, Zem.

Denise zei

Prachtig! In de winter, als alles kaal is, valt het groen van de mossen extra op.

Muggenbeet zei

Er wordt maar al te vaak naast gekeken maar ze zijn inderdaad heel mooi. Tof dat je er oog voor hebt.

Hetty zei

Degene die de korstmossen namen heeft gegeven moet wel erg veel gevoel voor humor hebben gehad. Ik hou ook erg van mos, met of zonder korst. Groetjes Hetty

tuinaanleg Deventer zei

Jammer dat zo veel mensen het als onkruid zien. Mossen kunnen zo mooi zijn! Prachtig fotoverslag heb je er van gemaakt.

de Vissertun zei

Mossen zijn mooi, maar Maria is voor mij de mooiste. Wat een prachtig beeld