donderdag 28 november 2024

NA STORM CONALL

 De storm heeft gelukkig weinig schade aangericht, er is maar 1 boom om en wat takken.


Meestal zijn het de wilgen die niet bestand zijn tegen stormen , dit is ook een wilg.




Mooie luchten, heel wat anders dan gisteren.


en heel veel ganzen.



en de vijver 



zo was de vijver eind oktober, en nu 






zondag 24 november 2024

KUNST IN APPINGEDAM

Een tijdje geleden zijn we met Annie naar Appingedam geweest waar  Sophia exposeert met LEEN KALDENBERG . Sophia heeft hier vroeger in de tuin en tuinhuis geëxposeerd.

De expositie is nog tot 22 december.


 













zaterdag 23 november 2024

SCHILDERIJEN VAN PIET

Piet komt volgend jaar weer hier exposeren met kleine schilderijtjes. Hij maakt ook grote schilderijen, er is nu een expositie te zien van zijn werk in van Beresteyn te Veendam.

De expositie is tot begin januari 2025.

Wij zijn gaan kijken. 



Troosteloos weer maar binnen leuke schilderijen.












donderdag 21 november 2024

DOOR HET RAAM WINTER

 Het sneeuwt al de hele middag en de sneeuw blijft liggen.




Door al die sneeuw zijn er takken van de Hulst gebroken.


Henri gaat de Hulst redden.






We zien morgen wel wat de schade is.

zondag 17 november 2024

KUNSTMAAND AMELAND DAG 3 , HOLLUM EN NES

 Een verrassing  MAAIKE  , altijd bijzonder, ze heeft bij ons een aantal keren geëxposeerd.


 










Weer even wat anders.








DORIEN PLAAT  in deze schilderijen word je ingezogen.




Dirk Keegstra












RIEKE VAN DER STOEP  beheerst veel disciplines

 


 

KOOS TEN KATE op sigaren dozen.








HANS BOUMA






Anna Belleforte maakt werk dat spreekt door middel van een architectonische beeldtaal. Haar achtergrond in de monumentenzorg heeft haar kijk op de wereld gevormd: “De bebouwde omgeving weerspiegelt de geschiedenis van de mens en geeft uitdrukking aan zowel menselijke verlangens en overtuigingen als behoeften. Oude gebouwen hebben vaak een menselijke schaal en ik ben nieuwsgierig naar waar dat in zit.”

Voortbordurend op haar kennis gebruikt ze herkenbare architectonische vormen om werelden te bouwen met verf en papier. In het opgeknipte papier – vaak landkaarten – zijn details die van dichtbij te zien zijn, terwijl we op afstand een gebouw of omgeving zien dat realistisch oogt. Toch is er vaak iets onwerkelijks aan. Is het dat er nooit mensen bij zijn? Of dat wat afgebeeld wordt (dat zelfs opgebouwd is met landkaarten, alsof alles waarheidsgetrouw is) niet helemaal klopt? Wat ze doet is het in beeld brengen van onze (architectonische) verlangens.

De kunstenaar heeft gekozen voor een nauwgezette techniek die stukje bij beetje een beeld opbouwt, omdat het zo handmatig is: de handeling reduceert dingen tot een overzichtelijk geheel, in een wereld waar dingen op zo’n enorme schaal gebeuren dat overzicht onmogelijk lijkt.



Her was weer genieten op Ameland , de kunst is nog heel de maand november te zien.