dinsdag 31 mei 2016

VERSCHILLENDE WONINGEN

We hebben veel vogels die in van alles broeden.



Dit soort nestkasten hebben we nu een paar jaar ze bevallen goed. Ze zijn gemaakt van houtbeton en zijn verkrijgbaar bij VIVARA
Meestal broeden er Mezen in, maar ook Ringmussen en de Gekraagde roodstaart.
In bovenstaande zitten Pimpelmezen en die staan op uitvliegen.


                                         Ik vindt het net een eendenjong.


                        Ze kijken wel droevig, net of ze weten dat ze er haast uit moeten.



Nu weet ik waarom ze zo droevig kijken, een dag later vond ik er twee in de regenton, zo zielig.






                                Deze vreemde woning is hier voor het eerst en is tijdelijk.
ANDRE wilde graag de Grote Bonte Specht fotograferen en heeft prachtige foto's gemaakt.
                                            Hij is ook op Facebook te zien.



                 Hoeveel jongen erin zitten weten we niet, maar ze maken een hoop herrie.






3 opmerkingen:

Hetty zei

Dat heb ik ook een keer meegemaakt dat de koolmees babies verdronken waren. Sinds die tijd let ik extra op dat er geen water meer in panne of potten staat. Ik voel het nog wat had ik een schuld gevoel! Groetjes, Hetty

Zem zei

Dat zijn wel schattige foto's!
Wij hebben zo'n mooi nestkastje van Vivara voor de spreeuw. Grote opening dus. En wie zijn er gaan wonen: een koolmeeskoppel, dat er zijn jongen grootbrengt.
Maar ik zal ook mijn waterbakken langslopen!
Hartelijke groet, Zem.

Anoniem zei

Bonte specht, wow.