dinsdag 7 januari 2020

NIEUWSGIERIG

                                 Henri was nieuwsgierig wat er in de zaaddozen en in de vruchten van de Koelreuteria,
                                                    Anna-Paulownaboom en de Zakdoekjesboom zit. Ik eigenlijk ook wel.


                                                                                             


                                                                                                       Operatie zaden.


De Koelreuteria


Een paar zwarte zaden.




De Anna-Paulownaboom.




Heel veel zaadjes.



De zakdoekjesboom.



                                                                              Veel vruchtvlees en een grote pit.

6 opmerkingen:

East Design Productions zei

Wat een verrassingen allemaal, Jan en zo instructief uitgevoerd.

Denise zei

Nu weet ik nog niet of er iets eetbaars tussenzit. De mooie vruchten van de zakdoekjesboom zien er van buiten smakelijker uit dan van binnen. Ga je de zaadjes opkweken?

Jan Wilde een Tuin zei

Ik durfde niet van de vruchten te eten en ik heb de zaadjes gezaaid.
Even afwachten of er wat op komt.

Lisa at Greenbow zei

Interesting. I have never seen the seeds either. They all are different.

Zem zei

Ja, dat is spannend gepruts: kijken hoe die zaaddozen in elkaar zitten.
En dan de zaden uitzaaien: hopelijk veel jonge planten van deze bijzondere bomen!
Hartelijke groeten van Zem.

Helma zei

Hoi Jan,
wat leuk om te laten zien dit :-)))
Een geslaagd experiment zou ik zo zeggen.
Geweldig om dit soort zaaddozen te zien en te ontmantelen.
Groetjes, Helma