zaterdag 8 februari 2020

SPIEGELTJE, SPIEGELTJE OP DE GROND ,WIE IS DE MOOISTE ?

We hebben veel Helleborussen in de tuin staan, ze worden met de jaren groter, voller en mooier.
Vriendin ANGELIKA heeft ze ook in de tuin en ik dacht laat ik ze ook maar weer fotograferen.
Nu zijn de foto's erg goed gelukt en kan ik geen keus maken.
Daarom zet ik er heel veel foto's op en mogen jullie uitzoeken welke het mooist is.
De gevuldbloemige heb ik allemaal bij kwekerij BASTIN gekocht.
Sommige soorten zaaien zich makkelijk uit.


Klik op de foto's om ze duidelijker te zien.


Ik leg een spiegel onder de bloemen, zo kan je ze goed fotograferen.



Dit ben ik dus.





















































Begrijpen jullie hoe moeilijk het is om een keus te maken..

11 opmerkingen:

Muggenbeet zei

De niet gevulde, volledig witte of met een klein kleurig randje aan de buitenkant genieten mijn voorkeur. Een beetje identiek als bij rozen, daar houd ik ook het meest van enkelvoudige.

Ga met Jos(m)é zei

Niet te doen. Allemaal hebben ze hun eigen schoonheid.

Lisa at Greenbow zei

You have an amazing collection of hellebores. I would find it too difficult to choose a favorite but the freckles on the double one did catch my eye. Putting a mirror under the blooms is a clever idea. My camera has a swivel view finder so I can aim it up and see what I am getting.

Groengenot zei

Dat zijn inderdaad prachtige exemplaren! Met een spiegel begot, da’s goed gevonden!

Thea zei

Ze zijn prachtig allemaal, ik kan niet kiezen Jan!

Brocanterina zei

Wat een prachtige verschillende soorten helleborussen heeft u in de tuin staan. Zijn helleborussen ook zelf te zaaien of is het beter om een plante te kopen.
Ik vind ze in ieder geval allemaal even mooi, vooral de dubbelen zijn een plaatje.
Hartelijke groet, Carina

Zem zei

Ook ik kan niet kiezen, wat een schoonheid tonen deze prachtige bloemen.
De foto's zijn uitstekend gelukt, Jan.
Hartelijke groeten van Zem.

Thea zei

Waar heb jij ze gekocht Jan?

Denise zei

Een spiegel! Wat een goed idee! Dat ga ik ook proberen als het niet meer zo hard waait. Ze zijn allemaal even prachtig.

Angelika zei

Allemaal mooi, mijn voorkeur gaat uit naar de enkele en dan de groenige!
Wat heb je er veel!!
Liefs,
Angelika

Helma zei

Wauw!!! Wat ontzettend mooi Jan!
Ik wist dat er veel varianten waren maar dit is echt geweldig wat ik hier zie. Het zijn ook echt hele mooie bloemen en ook nog eens ijzersterk. Prachtig gewoon.

Groetjes, helma