woensdag 6 januari 2021

IK HEB EEN SCHAT GEVONDEN

Ik heb een schat aan informatie gevonden over biologische zaken , producten en verschillende webwinkels. Dit is allemaal te vinden op.

 BIO JOURNAAL

 Je kan er ook de nieuwsbrief aanvragen

Zo ben ik aan dit adres gekomen van biologische Quinoa uit Nederland.

Wij gebruiken het al een tijd, maar het werd steeds duurder.

Quinoa is een oud gewas en komt oorspronkelijk uit Zuid-Amerika. In Peru en Bolivia wordt veel quinoa verbouwd. Hier is het bekend als Gierstmelde (Chenopodium quinoa)

De consumptie is wereldwijd sterk toegenomen, in Peru en Bolivia is het basisvoedsel en wordt het voor de bevolking te duur.

Het wordt al  een tijdje in Nederland verbouwt op biologische wijze, als je het hier besteld scheelt het ook in transport kosten.





Kijk op

QUINOA UIT HOLLAND

 

2 opmerkingen:

Angelika zei

Leuk! Ik krijg ook die nieuwsbrief.
Maar er kwam toch al quinoa van dichtbij, uit Sellingen?
Liefs,
Angelika

Jan Wilde een Tuin zei

Ja, maar daar heb ik niets van vernomen.