donderdag 25 augustus 2016

SCHIMMELS ????????????????

De laatste weken hebben we op de houtsnipperpaden mooi gekleurde schimmels.
Ze komen in 1 dag op en alleen op de paden die in de zon liggen.
In de tuin is het kurkdroog, hoe kan dit ?



                                                  De eerste en de tweede dag.



                                                       Ziet er uit als een gele bloemkool



De derde dag is er heel veel veranderd, het lijkt nu een opgedroogde koeienvlaai.



De vierde dag een plak braaksel.





De vijfde dag.



De zesde dag is er haast niets meer over en de volgende dag stuift het weg.
Dit alles in één week.





                                                De eerste dag vind ik prachtig.
                      Volgens mede Bloggers kan het Heksenboter of Groot Kalkschuim zijn, bedankt.
                                                    Het is een soort slijmzwam.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

We associëren paddenstoelen en schimmels inderdaad altijd met vocht, maar dat is blijkbaar niet altijd zo en er zijn er zo veel. Mooie reportage en mooie schimmel

hoow zei

Waarschijnlijk een "kalkschuim"

Denise zei

Volgens mij is het een slijmschimmel. Die had ik ook eens in mijn composthoop: http://denisenoniwa.weebly.com/blog--125021252512464/-een-soil-food-webbie

Zem zei

Ja, ik dacht ook aan een slijmzwam. Als je erop googelt, gaat er een wereld open.
Hartelijke groet, Zem.