vrijdag 15 februari 2019

EVEN ER TUSSEN UIT

Afgelopen maandag zijn er 3 bomen gesnoeid/omgezaagd, daarbij zijn ontzettend veel takken en dikke stukken stam vrij gekomen.
We hebben al heel veel opgeruimd en allerlei ongemakken opgelopen, dit laat ik volgende week in een nieuwe post zien. Het werd tijd voor iets anders.

We gaan naar neef Jaap uit Zeeland die verhuisd is naar Zwolle.
Een tijdje geleden zag ik op de blog van CLARIEN dat er in Zwolle een bijzonder biologisch restaurant is. Het restaurant is vlakbij Jaap, 10 minuten lopen.
BISTRO DE STADSHOEVE met een EKO-keurmerk. Ik heb een tafel voor 3 besproken.



                                                      Op weg naar het restaurant.


                                                       Binnen in het restaurant, gezellig.


Hier word ik blij van, er zouden meer restaurants moeten komen die samenwerken met lokale en biologische partners.



Vooraf hadden we alle 3 noodle soep die erg lekker was, de kok was de noodles vergeten.
Dat is ruimschoots goed gemaakt door er maar 2 op de rekening te zetten.
Het eten was zo lekker dat ik vergat foto's te maken en het eten al haast op was.
Voor het dessert was het moeilijk kiezen daar hebben ze een leuke oplossing voor.
IK KAN NIET KIEZEN van alle nagerechten wat, het was allemaal heerlijk.

Er wordt vaak gezegd dat biologisch eten zo duur is, als je de rekening bekijkt zie je dat niet zo is.



Gezellig met Jaap bijgepraat en de volgende dag na het ontbijt naar huis.
We waren vroeg in Groningen en hebben de expositie van Dale Chihuly in het GRONINGER MUSEUM bekeken.
Het is indrukwekkend wat daar allemaal te zien is.


                                                 Het begint al in het trappenhuis.



                              en dan deze zaal een orgie van kleur.












    Ook gewoon glas.







Buiten op het dak stonden ook veel objecten.
Misschien gaan we nog een keer, het was wel erg heftig voor één keer.

3 opmerkingen:

Jan Wilde een Tuin zei

Ik weet niet of iedereen met een blog problemen heeft, ik hoor het graag.
Gr Jan(Wilde een Tuin)

Zem zei

De Bistro in Zwolle komt op mijn lijstje! Ik zou er zo heen willen.
Maar de foto's van het Groninger Museum maken me écht vrolijk.
Hopelijk hebben jullie geen letsel opgelopen bij het bomen zagen!
Van problemen op de blog heb ik tot nu toe niets gemerkt, Jan.
Hartelijke groeten van Zem.

Helma zei

Hoi Jan,
ik ga daar zeker een keer eten want het ziet er echt super goed uit. Bovendien ben ik het met je eens dat een restaurant veel meer voedsel zou moeten betrekken van de plaatselijke boeren en tuinders.
De foto's die je gemaakt hebt bij dat museum zijn ook heel erg mooi. Ik word er dan ook op slag vrolijk van. Mooie en helder kleuren en leuke speelse objecten.

groetjes, Helma