donderdag 11 april 2019

HET TWEEDE EPIMEDIUM WEEKEND

Het tweede Epimedium weekend , we zijn weer open op 13 en 14 april van 10.00 tot 17.00 uur.
Toegang vrije gift.



                  Epimedium Grandiflorum Queen Esta bloeit nu en heeft mooi rood/bruin blad.



                     Dit is één van mijn favorieten Epimedium Grandiflorum Lilac Seedling.
Ik heb dit jaar niet alle Epi's afgeknipt , het lijkt erop dat ze daardoor uitbundiger bloeien.







Kunst in het tuinhuis een knus tafereel van JAN HUISMAN



Niet alleen de Epimediums staan in bloei , er staan heel veel ander planten in bloei.
De Brunnera's bloeien prachtig blauw.


Keramiek in het tuinhuis van ELIZABETH KODDE



De Klaverzuring (Oxalis acetosella) heeft al heel wat plekken in de bostuinen ingenomen.


En nu begint deze prachtige roze Klaverzuring (Oxalis acetosella Rosea) zich ook goed uit te breiden





                                                  Epimedium Grandiflorum Wingst

5 opmerkingen:

Denise zei

Ik heb al reclame voor je gemaakt :-)

Jan Wilde een Tuin zei

Wat lief, dank je wel.

Gr Jan

Helma zei

Hoi Jan,
werkelijk prachtige foto's lat je hier zien van de Epimedium Grandiflorum Lilac. Deze kleur heeft ook mijn voorkeur. Ik dacht dat die kleine blauwe bloemetjes vergeet-me-nietjes waren (bij raadplegen zijn het ook deze bloemetjes) en ook de klaverzuring is geweldig mooi.
Ik heb nog weinig in bloei gezien door de verhuisklussen maar ik ga het de komende weken inhalen.
Groet, Helma

Zem zei

Wat zijn die glandiflorums mooi!
Goed om te weten, dat de bloei zelfs beter lijkt als je de Epimediums niet afknipt.
Ik deed het al nooit, want in de natuur knipt iemand ze toch ook niet af...
Hartelijke groeten, Zem.

Hetty zei

Prachtige epimediums veel succes met de open dagen.