dinsdag 23 april 2019

WAT NU EEN GIFWOLK ? EN STOFWOLKEN

Verschillende planten zien er niet uit in het Elfenbos (ligt dicht langs de weg), het lijkt wel of er een gifwolk overheen is gekomen.


Wintergroene varen helemaal dor , verderop staan dezelfde varens die zien er nog goed uit.


                                                   Trachystemon veel blad is verbrand.


Deze Epimedium ook, ik dacht eerst dat het bevroren was, maar het heeft niet gevroren.



Verderop ligt een oranje akker, waarschijnlijk alles dood gespoten met round-up.
Er wordt onvoorzichtig met gif omgegaan, zeker als er zoveel wind staat als de laatste tijd.



Dit krijg je dan, stofstormen. Ik moet er niet aan denken dat het er bij ons zo uit zou zien



Het kan ook anders, zo ziet het er verderop uit.


Hier wordt niets dood gespoten.
Dat mooie donkergroene veld in de verte is van een Biologische geitenboer.

8 opmerkingen:

Ton zei

Hoi Jan, De gevolgen van monocultuur, bestrijdingsmiddelen, kaalslag, etc. raken me steeds dieper. Met groeten Ton

Angelika zei

Wat afschuwelijk! Balen zeg!
Liefs,
Angelika

Clarien zei

Ja daar wordt je verdrietig van he? Hier ook .. vele gele velden. Ik kijk er gewoon niet meer naar. Ik kijk naar de groene kruidige weides, zoals die van jou geitenboer! :))

Hetty zei

Ik zie het hier ook, volgens mij is het de hitte van de zon. Groetjes, Hetty

SuperMasj zei

Echt wel vervelend, ik zou er ook enorm van balen.

Groengenot zei

Kwaad kan ik daarvan worden! Razend kwaad!
Veel sterkte Jan!

Ton zei

Hoi Jan, Kom, dacht ik, ga eens opzoeken welke mezen er in de tuin zitten. Boek er bij en volgens mij zijn het Koolmezen. Met groeten Ton

Zem zei

Wat erg!
Veel platteland is gewoon bio-industrieterrein geworden, met de verontreinigingen die erbij horen.
Wat moet je dan, als ecologisch werkende tuinier of zelfs als biologische boer met royaal spuitende boeren als buren?
In Drenthe heeft men veel problemen met spuitende bollenkwekers.
De gifstoffen worden in de privétuintjes teruggevonden.
Hopelijk is het een snel afbreekbaar gif en herstellen je planten zich weer.
Hartelijke groeten van Zem