vrijdag 29 mei 2020

BEN IK DAN TOCH EEN BOOM ?

We hebben al jaren de Grote Bonte Specht bij ons in de tuin. Ze hebben vorige jaren in de populieren een nest met jongen groot gebracht en dit jaar zitten ze in de wilgen.



In de linker wilg zitten de jongen en ze maken vreselijk kabaal.


In dit gat.





Wat een leuk koppie.


 
De volgende dag veel gekrijs bij de schuurdeur, er is een jonge specht uitgevlogen.




Klimmen kan die goed.


De volgende dag zat er een andere in de klimop.



Die kijkt veel vriendelijker.



Even een praatje gemaakt en dat vond ze goed.



Blijkbaar vond ze dat ik op een boom leek, ze vloog op mijn been en kroop helemaal omhoog tot op mijn hand.


Helemaal op haar gemak, ik heb wel 20 foto's kunnen maken.


Het was moeilijk om een keuze te maken uit die 20.







Ik heb haar tegen de boom gezet, ze klauterde rustig omhoog.

9 opmerkingen:

Angelika zei

Nou ja! Wat een fantastische serie foto's en een geweldige ervaring.
Wat zijn het toch mooie vogeltjes.
Liefs,
Angelika

Groengenot zei

Wat een prachtervaring! ‘ Jong en onbezonnen ‘ is hier wel van toepassing

Fruitberg zei

Een fantastische ervaring. leuke foto's.

Lisa at Greenbow zei

An amazing experience. The poor little bird didn't know what to do. Everything was new to it.

East Design Productions zei

Wat geweldig, Jan.
Niet te geloven dat hij op je hand ging zitten......hij of zij voelt zich dus op zijn of haar gemak bij jou !
Wij zien hier geen enkel Pimpelmeesje meer en we hadden er zo veel.
Ook zij kregen een virus las ik. Heel erg jammer.

Brocanterina zei

Wat een fantastisch cadeautje en wat een prachtige foto's. Heb er van genoten

Zem zei

Een haast ontroerend mooie ervaring, Jan.
Hoe heb je kans gezien om met je andere hand zulke mooie foto's te maken? Dat was manoeuvreerkunst!
Hartelijke groeten van Zem.

Thea zei

Prachtige reportage!!

Denise zei

Schattig