dinsdag 26 mei 2020

DE RODODENDRONS BLOEIEN UITBUNDIG

Nog een paar dagen en dan is het weer voorbij, maar op het moment genieten we van de waterval aan bloemen van de Rododendrons.




Er wordt vaak gezegd dat je de uitgebloeide bloemen eruit moet halen, wij doen het nooit en kijk eens hoe mooi ze erbij staan.









Ze trekken ook nog heel veel insecten aan.



Deze hebben we jaren geleden als klein plantje uit Ierland meegenomen, daar is het een invasieve plant. Hier houdt hij zich rustig en zaait zich niet uit.


5 opmerkingen:

Muggenbeet zei

Ze staan er inderdaad heel mooi bij. Ze passen prima in een bosrijke tuin en zoals je zegt, dat invasieve karakter moet echt met een grote korrel zout genomen worden. Hier enkele neergebogen takken die wortel schieten en dat is alles.

Zem zei

Prachtig met de paarse en witte rhodo's
Hier is de gewone paarse dit jaar ook overweldigend in bloei.
Dat verhaal van de uitgebloeide bloemen weghalen wekt mijn lachlust op: ik zie me al bezig bij mijn 5 meter hoge struik.
Net als bij jullie: elk jaar prima bloei.
Hartelijke groeten van Zem.

Denise zei

Prachtig! Stel je voor dat je al die uitgebloeide bloemen zou moeten verwijderen! Ik doe het wel altijd maar ik heb maar enkele planten.

fruitberg zei

Wederom mooie foto's. De ouderlijke tuin stond vroeger ook vol rhododendrons...

Lisa at Greenbow zei

What ever you are doing to these shrubs is the right thing. They are gorgeous. They are quite large too. You must have had them for some time.