zondag 28 juni 2020

EEN VREEMDE ZATERDAG MET VEEL WIND, HAGEL EN REGEN EN EEN LEUK BERICHT

Zaterdagochtend zag het er nog goed uit, maar in de middag storm, hagel en plensbuien.
Zondagochtend: heel veel planten plat gewaaid, het zag er niet uit.





We zijn de hele ochtend bezig geweest met takken rapen, paden opnieuw open knippen en steunen zetten.









Hierdoor kwam het dus.
Al een paar jaar wordt door meteorologen gewaarschuwd dat de kans op een supercell door klimaatverandering steeds groter wordt in Nederland. Afgelopen zaterdag kwamen de waarschuwingen uit: stormchaser (stormjager) Rick Bekker, die in Zuid-Holland woont, zag er een vlakbij Oude Pekela en dat is bij ons in de buurt.



Foto Rick Bekker



Er zijn vandaag toch nog veel bezoekers geweest en die hebben genoten.

Dit was het laatste weekend dat we open waren. Nu alleen nog op afspraak.


Het leuke bericht; ik heb meegedaan met een foto wedstrijd van DE NEDERLANDSE TUINEN STICHTING






En de winnaar is …



Jan-Willem Steenweg (Jan Wilde een Tuin, tuin nr. 27 in Open Tuinen Gids 2020). Hij krijgt zijn prijs thuis toegestuurd: het onlangs verschenen boek ‘Hypernatuur. Planten met het oog op de toekomst’ van Cor van Gelderen en Wouter van der Tol!


Gewonnen met deze foto.




7 opmerkingen:

Ga met Jos(m)é zei

Gefeliciteerd. Een leuke beloning zo aan het eind van de maand. Ongetwijfeld wel verdiend.

Lisa at Greenbow zei

It looks like a fierce storm came through but your garden has so much to see even when disheveled.
Congratulations on winning the photo contest. It is a good photo.

Denise zei

Gefeliciteerd! Ik wilde ook meedoen maar toen ik zag dat jij meedeed, besefte ik dat ik geen schijn van kans had :-)

Angelika zei

Jeetje wat een storm! Hier alleen wat regen.
Gefeliciteerd met je winnende foto en je prijs! Lijkt me een mooi boek.
Liefs,
Angelika

Je grootste fan. zei

Super, we zijn trots op je.

Zem zei

De foto is prachtig, Jan: gefeliciteerd.
En de ravage na de storm geeft weer veel werk.
Hier geen storm, maar de wind heeft veel verwaaid en neergeslagen. Ik zal ook aan het werk moeten straks.
Hartelijke groeten van Zem.

Thea zei

Wat leuk! Mooie plant en mooie foto.
En het stormt maar door!