dinsdag 29 september 2020

IK WILDE GRAAG EEN MAGNOLIA

Ik wilde graag een Magnolia die niet op het kale hout bloeit. 

Sinds 2018 heb ik de Magnolia Sieboldii 


Hij heeft het erg naar zijn zin en groeit uitbundig.



In 2019 had hij veel bloemen die lekker ruiken. De bloei is in juni/juli.

Hij kan 4 tot 5 meter worden. Nu is hij ruim 2 meter.



Er zat nog een leuk verhaal aan deze Magnolia, nieuwsgierig kijk HIER


Hij blijft mij verrassen. Na de bloei dit jaar kwamen er in augustus hele aparte vruchten aan de boom.

 


 en eind september !







Ik heb de zaden verzameld en overal uitgestrooid. Nu afwachten.



6 opmerkingen:

Ga met Jos(m)é zei

Wow, wat een prachtige bloemen en wat een verrassing op de koop toe. Benieuwd wat dat gaat opleveren.(een tuin vol Magnolia's)
Liefs
José

Helma zei

Dit is zeker een hele mooie magnolia zeg.
Niet alleen de kleur en vorm maar deze zaaddoos is anders ook een pracht zeg.
Je moet er wel even een stukje tuin voor hebben lees ik wel als ie 5 meter kan worden maar mooi is ie zeer zeker!

groetjes, Helma

Lies zei

Moooiiiii…!
Lie(f)s.

Angelika zei

Wat een geweldige magnolia!
Liefs,
Angelika

Denise zei

Prachtige bloemen. Onze magnolia had drie jaar geleden ook zulke rode zaden. Ik heb ze geweekt in water. Toen bleven er ronde zwarte zaden over. Die heb ik gezaaid maar ze zijn nooit ontkiemd. Hopelijk heb jij meer succes.

Zem zei

De bloemen van de Magnolia Sieboldii zijn wondermooi!
En door de late bloei dus geen kans meer op vorstschade.
En heel spannend is, dat hij in zaad is gekomen. Ik ben heel benieuwd of er wat van gaat ontkiemen.
Hartelijke groet van Zem.