donderdag 26 november 2020

KLEINE EN GROTE PROJECTEN

Normaal gesproken doen we vanaf september t/m januari niets in de tuin, dit jaar is alles anders.               

Door Corona hebben we al 3 grote en 2 kleine projecten gedaan.

Het eerste project, de hele voortuin omgooien.

De voortuin was overgenomen door de verschillende soorten Dovenetels en Houttuynia cordata . Diverse geraniums werden hierdoor overwoekerd. Vooral de Houttuynia had zich overal ingewerkt.

Henri heeft de meeste Houttuynia's weggehaald en ik heb me met de Dovenetels beziggehouden.


Ziet er nu kaal uit maar er staan heel veel soorten Geraniums en ik heb veel bollen geplant.

Het volgende project.


We hebben van Jack en Renate ongeveer 80 grindtegels gekregen waarvan ruim 60 van een zware kwaliteit. Jack en Henri zijn 4 keer met een aanhangwagen heen en weer gereden.


Kijk de meeste tegels zijn weg.

We hebben  nieuwe paden gemaakt, zo hebben we minder houtsnippers nodig.

Vanaf de follies naar de vijver.


 







Hier zie je dat we twee lange paden hebben gemaakt.


7 opmerkingen:

Ga met Jos(m)é zei

Dat ziet er goed uit en scheelt weer een hoop kruiwerk.
Liefs José

Angelika zei

Dat ziet er fraai uit!
Liefs,
Angelika

Fruitberg zei

Daar heb je flink aan gewerkt volgens mij. Dat tegelpad is mooi, ziet er niet te gelikt uit

Joke zei

Ziet er goed uit scheelt veel werk.

Denise zei

Ik sluit mij bij de vorige reacties aan :-) Mooi gedaan!

Lisa at Greenbow zei

Those tiles were heavy duty projects. The paths look fabulous. Your front garden will look so pretty this coming year. You deserve a nice long winter to recover from all that work.

Zem zei

Omgekeerd gelegd, zie ik: heel handig opgelost.
Het komt erop aan om de hoeveelheid werk systematisch en geleidelijk aan te verminderen zonder de sfeer in de tuin geweld aan te doen.
Geslaagd project!
Hartelijke groeten van Zem.