maandag 7 december 2020

HET VIERDE PROJECT, NOG NIET KLAAR MAAR.....

Het vierde project is het weghalen en opnieuw inplanten van een groot stuk van de heuvel dat vol staat met Herfstasters. 

De meeste Herfstasters die in de schaduw stonden zijn weggehaald. Wat is blijven staan heeft mooi gebloeid.



Rechts van de Tulpenboom is het stuk wat leeggehaald is.


Hier is het goed te zien.



Henri is er lang mee bezig geweest.


Zoals altijd gooi ik takken op de grond als een soort plattegrond, in de vakken die dan ontstaan plant ik verschillende soorten planten.

Uit het Elfenbos heb ik twee kruiwagens vaste Judaspenning gehaald

Die heb ik op de heuvel gezet.


Ook een kruiwagen vol met Euphorbia's 

Er staan nog veel meer soorten planten zoals, Grassen, Ligularia Tangutica, Vrouwenmantel, Persicaria, Grote Geitenbaard, witte Strobilanthes, Geraniums ,Digitalis, Rubus en Spirea.

 

Als laatste heb ik een Acer shirasawanum aurum en twee Callicarpa bodinieri profusion geplant.


Er is nog een groot stuk wat niet ingeplant is dat komt volgend jaar wel.




2 opmerkingen:

Groengenot zei

Die takken op de grond als plattegrond, dat vind ik een goed idee!

Zem zei

Dat was weer een hele klus, maar het zal op die plekken volgend jaar erg mooi worden. Handig om de plaatsen te merken met takken!
Ik had ook al gemerkt dat herfstasters niet van schaduw houden, ook niet van grote droogte trouwens.
Hartelijke groeten, Zem.