woensdag 7 juli 2021

OP ZOEK NAAR DE RUPSEN VAN.......

 Elk jaar hebben we bijzondere rupsen in de tuin, die zitten vooral op het Knopig Helmkruid.

Kijken of ik ze weer kan vinden, hier had ik er vorige week een aantal gezien.

Ja hoor op het Helmkruid.

Nog maar één, ze vreten zich heel snel vol en dan zijn ze verdwenen.


Verder kijken want ik laat het Knopig Helmkruid overal op komen.

Langs de hond van MARGOT


Door de overvloedige regenval is alles zo hard gegroeid.



De Stewartia pseudocamellia heeft nog nooit zoveel bloemen gehad.


Op naar de kruidentuin waar ook Helmkruid staat.


Daar zijn er heel veel, maar de naam van de rups ?

Is het de rups van de  KUIFVLINDER



of is het de rups van de HELMKRUIDVLINDER ik kom er niet uit, jullie wel ?

Het zijn de rupsen van een nachtvlinder, uit de familie van de nachtuiltjes.

Vandaag hadden we tuinbezoek en die wees me op een mooie rups. Ik zei in de kruidentuin hebben we er nog veel meer. We raakte aan de praat en het bleek één van de TUINHEEREN te zijn. Ik heb daar een spade gekocht die wel 100 jaar mee gaat.

4 opmerkingen:

Zem zei

Wat is het heerlijk wild bij jou!
Op mijn knopig helmkruid zaten twee weken geleden dezelfde rupsen. Ik had een foto laten identificeren in de (uitstekende) app Obsidentify.
Deze gaf met 100% zekerheid aan dat het de rups van de helmkruidvlinder is..
Ik neem aan dat ze gelijk hebben.
Hartelijke groet, Zem.

Rob van natuurlijk-rijk.be zei

Het is nu inderdaad volop rupsenrijd! Maar de deze ben ik nog nooit tegen gekomen!

Denise zei

De tuin ziet er weelderig uit. Knopig helmkruid trekt zoveel insecten aan bij ons in de straat. Deze mooie rups heb ik nog niet ontdekt.

Anoniem zei

Volgens Waarneming.nl is het de Helmkruidvlinder, inheems en zeldzaam.
Jannie.