woensdag 11 augustus 2021

HANGENDE ZEGGE (CAREX PENDULA)

In de loop der jaren heeft de Hangende zegge een groot gebied veroverd en raakte ik daardoor planten kwijt. We hebben ze met hulp van Hans en Helen weggehaald , die komen altijd met grote klussen helpen.



Heel veel kruiwagens vol met deze planten en die gooien we weer op de houtrillen.

Alles blijft op ons terrein.


Zoals je ziet zijn het best grote stukken land  die ze hebben veroverd.




Kijk weer ruimte kan ik weer planten gaan kopen en planten in de grond zetten, wat ik graag doe.






Nog even de grond zeven en dan kunnen we die weer gaan gebruiken.

Compost en bladaarde erover en we hebben weer mooie grond.

De komende dagen ga ik op plantenjacht.


4 opmerkingen:

Zem zei

En juist vandaag liep ik al piekerend langs mijn hangende zegge's. Een viertal, waarvan één zó groot, dat hij wel over twee tot drie vierkante meter zijn hangende bloeiaren uitspreidt.
Die hangende aren zijn bepaald decoratief, maar ja... ze verdringen inderdaad interessante planten.
Ik had besloten dat ik ze in het rustseizoen ook eruit ga (laten) halen.
Tja, Jan en wat zie ik daar vandaag bij jou?
Hartelijke groeten, Zem.

Denise zei

Altijd fijn om weer plek te hebben voor nieuwe planten 😊 heb je al wat op het oog?

Hetty zei

Lekker! Nieuwe planten kopen. Maar ik vraag me af: Gaan die oude zegge planten niet opnieuw uitlopen op de houtrillen?

Jan Wilde een Tuin zei

Ja, maar ze redden het niet het wordt te droog.