zaterdag 14 augustus 2021

PLANTENJACHT

 De laatste dagen zijn Annie , Jannie en ik op plantenjacht gegaan.

Bij deze kwekerij hadden ze 50 % korting en dat is te zien aan onze karretjes.


Ik heb hier gekocht, Kalmia, Erwtenstruik(Caragna arborescens), Ampelopsis acontifolia, Exochorda macrantha the bride Acanthopanax sieboldii en een Papierstruik(Edgeworthia Chrysantha).

Vandaag met Annie en Henri naar kwekerij Foltz , daar is een grote exotenmarkt..

Morgen 15 augustus ook nog.

Roy VAN HET AMSTERDAMSCHE VELD staat daar en heeft veel bijzondere planten.




Ja, daar staan ze te wachten totdat ze de grond in mogen.

Bij Roy heb ik gekocht, Eucomis pole evansii, Rhododendron stenopetalun linearifolium, Alstroemeria indian summer, Clerodendrum bungei pink diamond, Crinodendron hookerianum, winterharde Vijg en Mahonia eurybracteata Soft Caress.



4 opmerkingen:

Angelika zei

Nou dat zijn weer mooie exemplaren! Succes met het planten.
Liefs, Angelika

Zem zei

Een boeiende variëteit aan planten, nu lekker inplanten met in je hoofd het beeld, hoe het later zal worden.
Hartelijke groet, Zem.

Denise zei

Bewuste keuzes of toevallige vondsten? Allemaal onbekenden voor mij.

Jan Wilde een Tuin zei

Van alles wat.

Denise, de Edgeworthia Chrysantha lijkt me een leuke struik voor jouw tuin. In Japan maakt men van deze struik hand gemaakt papier van hoge kwaliteit(Washi)

Gr Jan.