woensdag 30 november 2022

OUD EN NIEUW

Deze post gaat niet over de jaarwisseling maar over nieuwe kippen.

Annie en ik zijn naar Eesergroen in Drenthe geweest en hebben jonge Brahma's  gehaald.


Jaren geleden had ik ook Brahma's , links de haan en rechts naast de 2 Orpingtons , 2 Brahma hennen.


Dit was in 2013 en was ik nog nieuw, nu ben ik oud.
Daarom geen foto van Oude Jan.
Grappig ik kom uit Delft en een kerk daar heet ook De Oude Jan.

Al deze foto's en de smalle hier onder zijn gemaakt door SIETSKE DE VRIES


en op de volgende foto's zijn de nieuwe Brahma's te zien.

Vandaag mochten ze voor het eerst de grote buitenren in , nee dus niet.


                                                   Ja, daaag , we gaan het nachthok in.   


        


Ze willen niet graag op de foto en ze zijn erg beweeglijk. 

Even later waren ze buiten.

Deze Brahma's zijn ook nog erg jong, van juni dit jaar

 

Ze laten graag hun achterkant zien.



De haan is pas volwassen als hij anderhalf jaar oud is, dus volgend jaar december.


                                                                                            foto Sietske de Vries

en dan ziet hij er zo uit.


 

Ook een voordeel , wat Henri erg waardeert aan deze Brahmahaan, hij kraait amper. 

De vorige Sussexhaan begon al met kraaien om 5 uur in de ochtend.




 


2 opmerkingen:

Zem zei

Werkelijk prachtige kippen, Jan!
Een mooi, edel en kalm ras, zo lees ik.
Jullie zult er hopelijk veel plezier aan gaan beleven.
Hartelijke groet, Zem.

Angelika zei

Wat een beauty's!
Liefs,
Angelika