vrijdag 2 augustus 2024

TUINIEREN MET ( ONKRUID ) 2

Tuinieren met (onkruid) ongewenste planten, iedereen heeft ze in de tuin. Ik combineer ze met de vaste planten in de tuin en dat geeft een leuk resultaat zie TUINIEREN MET ONKRUID 1

Het is wel zo dat je dan meer te doen hebt in de tuin (goed voor de conditie)

Een idee, hanging baskets vullen met Heemplanten (onkruid)


 Ik heb ze gevuld met aarde uit de tuin, compost en bladaarde.


De basis is Stinkende gouwe.

Neem wel planten met lange uitlopers.

Ik heb , Zenegroen, Aardbeitjes, Zilverschoon, Hondsdraf, Vrouwenmantel, Marjolein en Klimop gebruikt

Allemaal voor de halfschaduw.

Ik heb ook een bijzondere Kamperfoelie met apart blad gebruikt , Lonicera japonica aureoreticulata



Over een paar weken zullen ze wel volgroeid zijn en zet ik ze weer op mijn blog.





1 opmerking:

Angelika zei

Weer een iets anders! Leuk zeg!
In de prachtige film My garden of a Thousand Bees zegt de filmmaker Martin Dohrn: ‘Onkruid bestaat niet, alleen planten die mensen niet begrijpen’.