dinsdag 11 januari 2022

KLEIN FLORA WESTERWOLDE

 




Ik ben met Thea van DE HOUTSTEK naar  KLAAS HAAK in Sellingen geweest.
We zijn allebei gecharmeerd van Cyclamen en Klaas kweekt ze.



Het is natuurlijk leuk om in deze tijd een kwekerij te bezoeken.




Ze staan al te wachten op ons, overal waar je kijkt zie je Cyclamen.


en ook veel bolgewassen in pot.


nog meer Cyclamen.






Ze hebben niet alleen mooie bloemen, het blad is ook prachtig.









Een mooie Helleborus, ik moet nog aan Klaas vragen wat de naam is.
Klaas bedankt voor het snelle antwoord, het is Helleborus xSterni silver dollar.



De kas staat ook vol, niet alleen met Cyclamen.


Zaaigoed van Primula's.


Hieronder de nieuwe aanwinst. Zodra het weer wat zachter wordt ga ik ze in het Elfenbos planten.
In maart zullen de meeste bollen bloeien dan kan ik zien waar ik ze kan planten.



Ze zien er zo teer uit, de meeste kunnen wel -15C hebben.



5 opmerkingen:

Klaas. zei

Wat een prachtige reportage heb je er van gemaakt Jan .onze dank er voor, en tot ziens .
Groetjes Klaas en Ineke .

Unknown zei

Schitterend, werkt heel inspirerend, kompliment!

Thea zei

Leuk Jan, was gezellig! Binnenkort krijgt Klaas voorraadje Helleborussen, kunnen we weer :)

Angelika zei

Wat leuk al die cyclamen!
Liefs,
Angelika

Zem zei

Wat een mooie soorten heb je uitgezocht!
Hartelijke groeten, Zem.