donderdag 19 januari 2023

HIER HOUDEN WE VAN

 ANNIE  en ik hebben bij  ORGANIFER lavameel en lavagruis besteld.

Annie gaat het in de moestuin gebruiken om Heermoes te bestrijden en om de moestuin vruchtbaarder te maken.


Lavameel ga ik gebruiken in het kippenhok tegen bloedluis.

Ik strooi het in de kieren van het nachthok , als er bloedluis is ,gaat het dood.

Als ik het nachthok schoonmaak, gaat de lavameel met de kippenmest mee en dat gaat weer op de composthoop. Later komt het in de tuin en geeft de planten een boost.



Hier houden we van.



 

3 opmerkingen:

Zem zei

De link naar Frassor heb ik opgeslagen.
Lavagruis gebruik ik ook om een boom / struik e.d. te helpen, wanneer er problemen zijn.
Zoals mijn Malus, die in 2021 aangetast blad had en geen appeltjes maakte.
Lavagruis in de boomcirkel gestrooid en daarop de beste compost: de boom voelde zich helemaal verwend ;-)
Het jaar erop was de boom hersteld en produceerde meer appeltjes dan ooit.
Geweldige mineralenboost, dat lavaspul!
Hopelijk kom je van de bloedluis af.
Hartelijke groet, Zem.

Angelika zei

Goed spul!
Liefs,
Angelika

Angelika zei

... en Organifer heeft je blog op hun faceboekpagina geplaatst!